Właśnie zdobyłeś pracę jako kelner w nowej restauracji w mieście Warszawa, ale to są stoły po raz pierwszy i denerwujesz się, że nie spieprzysz. Udanie się do pracy pierwszego dnia z pewnością może być zniechęcającym doświadczeniem, nawet jeśli już przeszedłeś szkolenia kelnerskie Warszawa w restauracji. Postępując zgodnie z tymi wskazówkami i sztuczkami dotyczącymi serwerów, będziesz na dobrej drodze, aby być dobrym kelnerem lub kelnerką w mgnieniu oka.
Oto kilka wskazówek dotyczących serwowania dla kelnerów nowych i starszych, aby jak najlepiej wykorzystać zmianę.
1. Klient ma zawsze rację!
Pierwszą zasadą którą poznasz, uczestnicząc na nasze szkolenia kelnerskie Warszawa, jest bycia dobrym serwerem jest pamiętanie, że klient ma zawsze rację. To praca dla Ciebie, ale doświadczenie, za które Twoi goście płacą dobre pieniądze. Jako takie, jeśli jedzenie wyjdzie niezadowalające, nie próbujcie się kłócić. Zamiast tego bądź uprzejmy, natychmiast zaoferuj, że weźmiesz to z powrotem i zdobędziesz coś innego, a następnie powiedz swojemu kierownikowi, który zwykle przychodzi do stołu i rozmawia bezpośrednio z klientem. Pomoże to również zapewnić prawdopodobieństwo otrzymania dobrej napiwku na koniec posiłku.
2. Bądź przyjazny, ale profesjonalny!
Zanim zaczniesz pracę w gastronomii, udaj się na szkolenia kelnerskie Warszawa. Profesjonaliści przygotują Cię do wielu sytuacji z klientami, które mogą Cię spotkać. Pamiętaj! Zawsze bądź przyjazny dla gości, ale niezbyt przyjazny. Nie chcesz wyglądać na zbyt przyjaznego, ponieważ prawdopodobnie sprawi to, że Twój stół będzie niewygodny. Zamiast tego chcesz być profesjonalistą. Wymyśl sposób na powitanie przy stołach, który dobrze zsuwa się z języka (dla każdego jest inny) i trzymaj się go, rozmawiając z klientami po raz pierwszy.
3. Poznaj menu dokładnie!
Spodziewaj się, że goście będą zadawać pytania dotyczące menu restauracji, dlatego powinieneś wiedzieć, co serwujesz. Konieczne jest również sprawdzenie, co zawierają potrawy, abyś mógł mówić z autorytetem, gdy zostaniesz zapytany o składniki uczulające na żywność, takie jak gluten lub orzeszki ziemne, a także to, czy dany element menu jest naprawdę wegetariański czy wegański.