Pytany o wyjaśnienie, czym jest pozycjonowanie stron, często nazywam to strategią, aby upewnić się, że gdy ktoś wyszuka twój produkt lub kategorię usług, znajdzie Twoją witrynę. Ale to trochę upraszcza dyscyplinę. Nie bierze pod uwagę elementów takich jak różne informacje o klientach. Jednak ujawnia swoją istotę. Krótko mówiąc, pozycjonowanie stron napędza dwie rzeczy – rankingi i widoczność. Rankingi Jest to proces, którego używają wyszukiwarki, aby określić, gdzie umieścić konkretną stronę w SERPach. Widoczność – termin ten opisuje, jak ważna jest dana domena w wynikach wyszukiwania. Dzięki wysokiej widoczności Twoja domena jest widoczna w SERP. Niższa widoczność wyszukiwania występuje, gdy domena nie jest widoczna dla wielu trafnych zapytań. Oba są odpowiedzialne za realizację głównych celów SEO – ruchu i konwersji. Jest jeszcze jeden powód, dla którego powinieneś używać pozycjonowania stron. Ta dyscyplina pomaga pozycjonować markę przez prawie całą podróż zakupową. Z kolei może zapewnić, że Twoje strategie marketingowe będą pasować do nowych zachowań zakupowych. Ponieważ, jak przyznał sam Google, zachowania klientów zmieniły się na zawsze. Obecnie coraz więcej osób korzysta z wyszukiwarek do wyszukiwania produktów lub usług niż jakikolwiek inny kanał marketingowy więc pozycjonowanie stron jest konieczne. 18% więcej kupujących wybiera Google nad Amazon. 136% więcej woli wyszukiwarkę niż inne witryny detaliczne. A kupujący B2B przeprowadzają średnio do 12 wyszukiwań, zanim zaczną współpracować z marką.
Ale w jaki sposób korzystają z wyszukiwarek w trakcie procesu? Na początku procesu korzystają z Google, aby znaleźć informacje o swoim problemie. Niektórzy pytają również o potencjalne rozwiązania. Następnie oceniają dostępne alternatywy na podstawie opinii lub szumu w mediach społecznościowych przed zapytaniem o firmę. Ale dzieje się to po wyczerpaniu wszystkich źródeł informacji. I tak, jedyną szansą dla klientów na zauważenie i rozważenie jest pojawienie się w wynikach wyszukiwania.
A skąd taka wyszukiwarka wie, jak oceniać stronę?
Wyszukiwarki mają tylko jeden cel. Ich celem jest dostarczenie użytkownikom najbardziej odpowiednich odpowiedzi lub informacji. Za każdym razem, gdy z nich korzystasz, ich algorytmy wybierają strony, które są najbardziej odpowiednie dla Twojego zapytania. A następnie, najpierw uszereguj je, wyświetlając najbardziej autorytatywne lub popularne. Aby dostarczyć użytkownikom odpowiednie informacje, wyszukiwarki analizują dwa czynniki: trafność między zapytaniem a treścią na stronie. Wyszukiwarki oceniają go według różnych czynników, takich jak temat lub słowa kluczowe. Uprawnienia, mierzone popularnością witryny w Internecie. Wyszukiwarka zakłada, że im bardziej popularna jest strona lub zasób, tym cenniejsza jest jej treść dla czytelników. Aby przeanalizować wszystkie te informacje, używają złożonych równań zwanych algorytmami wyszukiwania o których więcej przeczytasz na blogu firmy ComWeb z Trójmiasta!